Z cest 002

Po menší neplánované pauze jsem v sobotu zase vyrazil. Nemile mě překvapila teplota vzduchu – když vysvitlo slunko, tak mi bylo teplo i přesto, že jsem na sobě měl jen triko s dlouhým rukávem a mikinu. Zimního ježdění se tuto sezónu už asi nedočkám, a že to byla letos v Praze opravdu bída – jen jeden víkend s jakous takous sněhovou pokrývkou:-/ Jinak to bylo OK, poprvé jsem si projel Staromák a Václavák (nikoho jsem v té hustotě chodců kupodivu nesejmul) a najel celkově 28km. Začínám pomalu zvyšovat dávky, ale pořád se ještě krotím, abych to nepřehnal a neskončil zase na ortopedii. Tento neustálý pocit strachu mi poněkud znepříjemňuje jízdu, ale pokud se bolest v koleni do konce roku nevrátí, přestanu na to snad myslet. Domů jsem se navíc vrátil obohacen o balíček žvýkaček (sice neotevřených, ale stejně mám obavu, jestli nejsou otrávené, takže zatím leží na poličce a straší mě ze spaní), které mi vnutil jeden důchodce, kterého zaujal můj šlapohyb. Samotnou odměnu jsem si vysloužil za osvětlení záhady jeho nových sluchátek, která měla, což pánovi nešlo na rozum, dva jacky (druhý byl kvůli integrovanému mikrofonu).

V dáli Vyšehrad

Ještě doplním minulý článek o brzdách. Jak jsem zjistil, mezi přední a zadní brzdou je rozdíl akorát v délce hadice, takže na uni by měly pasovat obě. U mnou upřednostňovaných mechanických se však vyskytl ten problém, že prý mají podstatně širší třmen než hydraulické a kolidují tak buď s klikou či výpletem. Na unifóru se to teď celkem aktivně řeší, takže se od tamních borců jistě brzy dočkáme nějakých doporučení, jaké typy brzd lze na jednokolku použít. Už aby to bylo na trhu a první aktivisté mohli začít testovat a sdělovat své dojmy.


Nimbus také představil tento nový rám,

24" Nimbus "Oracle" Muni

a pokud to chápu správně, tak jednokolky s ním budou v základu vždy s tím novým brzdovým systémem. Nadále by však měly být v prodeji i starší muni kousky, což je fajn, protože cenu toho nového typu bych viděl v přepočtu kolem devíti desíti tisíc Kč, což jistě nebude pro každého. Design nového rámu se mi teda moc nelíbí, díky tomu zaoblení vypadá jednokolka v horní části moc úzká (zvlášť v porovnání s tou macatou 3“ pneu) a člověk nemá kam opřít boty při jízdě z kopce bez šlapání (ne že by mě to v současnosti trápilo, ale zřejmě to zamezí naučení se tomuto triku). Rám je tentokrát z hliníku (současné muni uni je mají ocelové) a co se barev týče, tak zatím je jistá tato černá 24“ a červená 26“. Oranžová 26“, kterou bych zřejmě upřednostnil, prý nebude, tak doufám, že nezůstane jen u té červené, protože z té bych zrovna dvakrát nadšený nebyl.

Jinak QU-AX přichází též se svým brzdovým systémem,

Brzdný systém a la QU-AX

ale bude asi jen u té vyšší QX-series, takže ty jednokolky budou zřejmě ještě o něco dražší, než od Nimbusu. Uchycení třmenu je v tomto případě přímo na rámu. Jestli je to lepší, než způsob od Nimbusu (tam je to na tom domečku „s ocáskem“) nevím, ale pokud ty úchyty prasknou, tak jste dobrzdili (pokud si to teda nesvaříte), kdežto u Nimbusu stačí koupit úchyt nový.

Žádné komentáře: