Forever MLP-100

Kupoval jsem pro někoho tento projektor, několik týdnů ho testoval, tak uvádím některé mé potřehy a dojmy z používání:

Forever MLP-100
Zadní strana
Boční pravá
Boční levá



● Zpracování OK, jen to čelní sklo na regulaci ostření má zcela volný chod, takže pokud máte projektor namířený na strop, začne samo zajíždět zpět do těla:) Musel jsem ovládací kolečko zafixovat izolepou. Druhé slouží k zarovnání stran obrazu, kdyby projektor nemířil kolmo na stěnu, ale to už po celé ploše ostrý obraz nenaladíte.

● Větráček se spustí asi 10 s po zapnutí projektoru, poté již běží konstantní rychlostí. Hlučnost asi jako u notebooku v zátěži – slyšet je dost (naštěstí bez nějakého otravného pazvuku), ale se sluchátkama no problemo.

● Ta budete potřebovat, protože integrovaný repráček (mířící pouze dozadu) je kvality bídné – v nouzi použitelný, ovšem na vyšší hlasitost nepříjemný a na nižší ho zase znateně ruší ventilátor. Ale i ve sluchátkách slyšíte, že se na výstupu zvuku šetřilo – to samé zní po zapojení sluchátek do mobilu či PC znatelně lépe.

● USB sloty jsou hned vedle výstupu teplého vzduchu, takže jsem kovový flash disk musel připojovat přes prodlužku, jinak byl po 10 minutách tak horký, že se na něm dal stěží udržet prst – to by jeho životnosti vskutku neprospělo.

● Vše se dá poměrně jednoduše ovládat dodaným dálkovým ovladačem (přijímač infra signálu je však na zadní straně, takže když si ho jako já položíte na zem při promítání na strop (v této poloze stojí pěkně stabilně), nebude fungovat), ale bezdrátová myš je určitě pohodlnější řešení (hlavně pro zadávání na sw klávesnici a pohybu po časové ose ve videu). V nouzi se pro všechny základní úkony dají využít i tlačítka na horní straně.

● V projektoru běží Android ve verzi 4.4.4, interní paměť má 8 GB (RAM 1 GB), polovina je volná. Je tam předinstalováno spousta aplikací, nejdou odinstalovat, ale u takovéhoto zařízení mi to nijak zvlášť nevadilo (jen tam zbytečně zavazí na ploše mezi těmi vašimi). Bez problémů jsem se připojil na wifi (při dalším spuštění se vždy připojí automaticky), samozřejmě zvládá jen 2,4 GHz, jak už je u levných přístrojů nedobrým zvykem. Videa z youtube (přes 2 nainstalované aplikace – každá má trochu jiné prostředí, ale obě fungují dobře) poté přehrává naprosto bez problémů a bez sekání. Aplikace Stream.cz však takřka nefungovala, pohyb v ní byl hrozně pomalý a po spuštění videa se to vždy seklo a nazdar.

● Pro přehrávání vlastních videí jsem si nainstalovat MX Player a VLC for Android. Poté nebyl problém z připojeného flash disku (zkoušel jsem i externí 2,5“ HDD – fungoval bez obtíží) přehrát takřka cokoliv. I integrovaný přehrávač toho zvládne dost, jen neumí titulky, takže není důvod, proč na vše nepoužívat MX Player. Na strop jsem narazil u těchto parametrů videa – 720p 120 fps, 1080p 60fps. Cokoliv nad tyto hodnoty bylo sekané, zvuk a obraz se již rozcházely = nepoužitelné. 4K se nepřehrálo v žádné variantě, co jsem testoval (ani v žádném přehrávači).

● A teď to hlavní, kvalita samotného obrazu. Berte na vědomí, že jsem člověk, který viděl obraz z projektoru v domácích podmínkách poprvé v životě – zatím jsem měl zkušenost jen s nějakým (obvykle statickým) obrazem někde na přednáškách. A tak říkám, že je fajn. Jistě, vidíte tam při větší úhlopříčce zrno (však má nativní rozlišení 800x480 bodů), ale při sledování mě to nijak nerušilo. Především ale není problém nastavit obraz tak, aby byl pěkně ostrý. Dokonce i v rozích není nijak rozmazaný/s menším jasem. Jen je třeba promítat kolmo na stěnu, jinak obraz nesrovnáte a tím pádem dojde k jeho deformaci. Ano, je vidět, že uprostřed je malinko ostřejší, než na krajích, ale toho si všimnete leda u statického obrazu, kde je např. text, ve videu ne (ani u titulků). Přiložené fotky berte s rezervou – hlavně hrany obrazu. V reálu je to obdélník, takhle se to rozbíhá jen na fotce.

Promítání na strop není problém
Pohled na totéž z postele ... něco pro náročného diváka

● Promítat se dá i ve dne (zatažené žaluzie stačí), ale přeci jen světelný výkon není takový, aby byl člověk s tím co vidí spokojen. Naopak v úplné tmě mě z toho po chvíli začaly bolet oči a musel jsem místnost lehce osvítit, aby to tak nešajnilo (ale já mám dost citlivý zrak, takže...). To můžete pořešit i nastavením parametrů obrazu, ale pak hodně klesne kontrast a není to příliš koukatelné.

● Minimální naměřená vzdálenost od stěny, kdy lze obraz zaostřit, je 90 cm (obraz má v tu chvíli úhlopříčku 28“). Když jsem promítal na strop (viz foto výše, projektor stojí na zemi, klasický panelákový byt), měl obraz velikost 72“. Největší ostrý obraz jsem vytvořil o délce horizontální strany 220 cm (viz foto a video u postele), větší už začínal být rozmazaný.

Největší možný obraz

● Spotřeba se konstantně drží na 48 – 50 W.

● Projektor fungoval po celou dobu bez jakýchkoliv problémů, nepřetržitě jsem ho měl jednou puštěný cca 3h a vše OK. Jediná otravnost je, že když ho pustíte a hned jdete na něco koukat, na pozadí se mezitím stáhne aktualizace nějaké aplikace a následuje zavření přehrávání, aby jste se úspěšnou aktualizaci dozvěděli ... bez toho by se jeden neobešel.

Osobně bych projektor nechtěl. I kdybych měl volnou místnost jen pro takovouto kratochvíli, raději bych tam měl kvalitní televizi, na jejíž obraz se asi žádný projektor nechytá, a seděl u ní v adekvátní vzdálenosti. Třímetrový obraz mi zážitek zase až tak neudělá, to bych spíše řešil nějaké kvalitní ergonomické/pohodlnné posezení. Ale za ty peníze (já kupoval za 2790,- Kč) je to pro chudého či nenáročného diváka toužícího po velkém obrazu asi dobrá volba. Další věci, které jsem nezmínil a zajímaly by vás naleznete možná v TÉTO recenzi jiného majitele.

Na závěr malá ukázka z přehrávání - KLIK. Je to video z YT, které samo o sobě není obrazové kvality kdovíjaké ... což asi není ten nejlepší způsob, jak ukázat kvalitu projektoru, ale já jsem původně ani neměl v plánu sem nějaké video dávat, tak jsem rád alespoň za tohle, co jsem si jen tak zkušebně natočil pro sebe.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Je možné pripojiť Sony PS3?

flycross řekl(a)...

Netusim. Nemam PS3 ani jinou konzoli.

Anonymní řekl(a)...

Jak se vam podarilo zprovoznit MX Player ? Zkousel jsem ruzne verze a misto prehrati jakehokoli videa se objevi jen modra obrazovka. Zvuku bezi ale jinak zarizeni nereaguje, jde jen vypnout. VLC funguje normalne ale MX Player je pro me lepsi. Vsude jinde mi MXP funguje normalne.
Diky za odpoved

flycross řekl(a)...

Zdravim, proste jsem ho nainstaloval ze storu a fungoval, to je cele:) Podobne problemy jsem pri jeho pouzivani nezaznamenal, takze bohuzel neporadim.