Rekapitulace starých článků II.


Rám drží, jestli ve sklepě neztrouchnivěl uvidím, až uni zase někdy vytáhnu. Objímka Impact slouží na 29“, držák na brzdu zůstal na 24“.


Kotoučové brzdy se nám za ty dva roky pěkně rozšířily a staly takřka standardem (když to trochu přeženu). Pokusy s mechanickým typem ihned narazily na značnou tloušťku třmenu, který překážel klikám. Možná někdo objevil použitelný typ a používá ho, ale hydraulika je zřejmě jasná volba. Jelikož moje 29“ nemá střed pro uchycení kotouče, nezbývá mi než koupit KH Spirits a Nimbus d-brake (raději rovnou dva) pro třmen. Ne, že bych to teda v nejbližší době plánoval, ale pokud začnu zase aktivně jezdit a provizorium v podobě Véčka přestane dostačovat, nevidím to na jiný způsob řešení.


Mám ji na obou jednokolkách, nastavovací mechanismus drží, nikde se nic neviklá. Nová verze zůstala určena pouze pro průměr sedlovky o průměru 27,2 mm – ještě, že jsem se nesnažil čekat:)


Jako nové, ale od pár bebí už mě stačily zachránit. Jakmile mám krátký rukáv, beru si je automaticky. Zvykl jsem si na ně během první jízdy a nijak mě neomezují. Elasticita zůstala zachována, takže pěkně drží a nemusím si je po cestě nijak upravovat.


Podomácku vyrobené Véčko jsem používal rok. Svůj účel splnilo (a stále plnit může, jen … no však víte). Žádná součástka nepraskla, první špalky jsem kvůli laborování s jejich nastavením sjel během pár jízd (dobrých 70% šlo dolů při jednom extra prudkém klesání), druhé tam mám doteď. Na 29“ slouží stále ty první a moc jsem je prozatím neobrousil. Hrátky s páčkou jsem brzy zvládl a nebyl problém brzdit i na hrbolatém povrchu, kdy vám „brzdící prst“ lítá nahoru dolů. V prudkých klesáních je brzdný účinek nedostatečný, ale těch zase tolik nezažívám, takže se s tím dá žít. 24“ už asi jinou brzdu nepozná a věřím, že ji jednou vyzkouší i mé děti – přece bych se nezbavil své první uni, na té se budu nechávat fotit i jako vetchý stařec.


Co nevidět oslaví 2 roky bezproblémové služby. Dobrý kup to byl. Jen si v porovnání s tím mým, o generaci novějším, všímám, že je celkově trochu pomalejší. Nemá-li však člověk přímé srovnání, ani mu to nepřijde. Teď jen, aby takhle šlapal ještě pár let.


Takřka na den přesně po 11 letech jsme se s kamarádem (ten, který tam leze na fotce s červeným křížkem), tentokráte na kolech, vypravili k Velké Americe. Ani bych to nezmiňoval, jen se tam od výpravy v minulém článku změnilo to, že zbudovaná vyhlídka skončila v propasti a ta menší skála, na které byla vybudována, se rozpadla, což napomohlo mnohem snadnějšímu přístupu dolů z onoho místa (podklad je sice méně stabilní, za to nová vrstva není tvrdá a uklouzaná a má mírnější sklon – dostanete se tam tak i s dědou, který tam před 60 lety zbouchnul vaší babi a teď by tam chtěl rozsypat její popel). Takže si pospěšte, než to nějací koumáci zase opraví.


Červenec 2012
Červen 2014


Všechny disky z článku se stále zvesela točí, 1TB běží tak 2h týdně, když obvykle v neděli dělám zálohu všeho nového, nemá tedy nárok na nějakou poruchu z opotřebení. Zbývá mi na něm posledních 70GB volného prostoru, takže se asi budu muset poohlédnout po nějakém dalším kousku:)


Po téměř roce a půl mi ukazuje počítadlo pořízených fotek/videí hodnotu 3420. Z pohledu HW je vše v pořádku, jen se objevily nějaké ty škrábance po těle, SW (nebo spíše FW) bez nejmenších problémů (ale to je zřejmě u fotoaparátů standard). Po přečtení mé recenze jsem nenašel nic, s čím bych nyní nesouhlasil. Jen na makro jsem poznal, že je tento foťák takřka nepoužitelný (těch 8 cm jsem přehnal, reálně je to tak 12 cm a to už nepovažuji za makro; navíc v tomto režimu se obvykle fotí objekty s různými malými detaily a ty ten objektiv prostě nedá). Z kvality nahrávaného videa jsem též stačil vystřízlivět. 720p přeci jen není žádný zázrak, navíc drobné detaily prostě neexistují (což se projeví typicky když natočíte obličej člověka vzdáleného pár metrů – sice poznáte, o koho jde, ale když na to koukáte zblízka, již vidíte, jak se mu po obličeji honí pixely, které deformují ústa atd.). Nekvality jsem si pořádně všiml až při porovnání s videem, které produkuje tátova Lumia 820. Ta sice vytváří 1080p video, ale zase s polovičním datovým tokem, přesto je ostrost úplně někde jinde. Pro Fuji tak hovoří akorát použitý formát videa a z toho plynoucí jednoduché stříhání po jednotlivých snímcích, což se mi při vytváření uni videí neskutečně hodí. Ačkoli by můj vyhlédnutý telefon měl točit nesrovnatelně lépe (a fotit zhruba stejně), budu Fuji používat i nadále, především při ježdění na uni, kde je klasický foťák se zabudovaným závitem na stativ praktičtější a hlavně odolnější (a postradatelnější) než tenký telefon s velkým displejem.


MicroSD karta funguje, pouzdro drží, noname akumulátor také, SOLID stativ zatím neopustil plastové pouzdro. JOBY s sebou tahám neustále, když jezdím na uni, mám ho nacpaný v kapse, párkrát jsem na něj upadl, ale je až na menší ušpiněnost jako nový. K novému telefonu jsem zase objednával nějaké drobnosti z Číny a rovnou tam přihodil i dvě malé napodobeniny JOBYho za zlomek jeho ceny, takže časem napíšu nějaké malé srovnání.

Žádné komentáře: