Z cest 010

Naštěstí jsem se mýlil a byl mi dopřán ještě jeden skutečně mrazivý víkend, kéž by takto mohlo být alespoň půl roku:) Dost to připomínalo mé oblíbené babí léto, jen s trochu nižší teplotou. Na otevřených prostranstvích, kde to foukalo, jsem sice trochu omrzal, ale lepší než se potit. Jezdil jsem asi 6,5h a v závěru ani nebyl příliš unaven, konečně se zase dostávám do formy. Kolik jsem najel nevím, když je takto chladno, nemám žízeň, nevozím CamelBak ani GPS – do kapsy by se mi přes ten ostatní bordel, který tam mám nacpaný (foťák, stativ, klíče, sušenka, bagr…) už nevešla. Jednokolka funguje na 100%, takže jsem rád, že nemusím řešit žádné problémy technického rázu. Spíš mě štve, že u sebe už nepociťuji nějaký znatelný jezdecký vývoj. Sice sjedu kde co (ale podobně už jsem to cítil někdy před rokem), ovšem skákání mi stále nejde – jak z klidu do strany, tak dopředu za jízdy – jakmile má obrubník kolem 30 cm, nastává problém. To samé, když poskakuji po hodně nerovném povrchu. S těmi 145 mm klikami to kolo obvykle nedokážu přetlačit a jdu na zem. Jsem moc zvědav, jaké to bude s 29” kolem … očekávám ještě větší hrůzu:)




10 komentářů:

Tommy řekl(a)...

Už se těším, až si budeš stěžovat jak je devětadváca na skoky a podobný blbiny lenošná :)

flycross řekl(a)...

Jeji rychlost na rovinkach mi to vynahradi;) Doufam:-D

Tommy řekl(a)...

Měřil sis maximálku a průměrku s 24"? S 29" je průměrka kolem 11 - 12 km/h. Maximálku jsem zatím neměřil, ale odhaduji, že to bude kolem 15 - 16 km/h. Víc určitě ne. Sám víš jak to vypadá když se ti stroj "roztancuje" (:
Spíš než rychlost tu vystupuje pohlcování nerovností. Na dvacítce člověk skáče jak kamzík. 29" se krásně houpe. Ale abys to mohl takhle projet, musíš mít nějaký ty otáčky, s nimi související rychlost a sní související smrt v očích :D

flycross řekl(a)...

Max. jsem asi nekdy zkousel, ale uz si hodnotu nepamatuji. Prumernou mam podle GPS kolem 7km/h, takze tech pripadnych 12 bude uplna bomba:) To velke kolo bude na nerovnosti fajn, na druhou stranu u te 24" mi to dobre kompenzuje ta 3" pneu, kdy to muzu narvat do obrubniku (coz se mi pri nepovedenem skoku casto stava) a rafek nedostane ranu.

Tommy řekl(a)...

3" už je pořádná roura. Ta Karma od Kendy není tak tlustá. To mi ale nevadí, páč ji stejně běžně foukám na 4 atmosféry a na nějaký to blbnutí na 3. Dá se fouknout až na 5,6, ale to už je pak tvrdý jak beton a člověk cítí každý zrníčko písku. Navíc podle mě při takovém tlaku dost trpí ráfek.
Tys prve zmiňoval, že tam chceš dát alespoň 29x2,4. Nevím, třeba to bude lepší, ale podle mě je tahle velikost na "distance unicycling" tak akorát. V blátě se to ani moc neboří a samozřejmě čím užší kolo, tím menší valivý odpor.
Široká je ideální na skákání, což ale není případ 29"...

flycross řekl(a)...

Zrovna vcera jsem si ji nahustil na beton a asi po hodine jizdy jsem upoustel, protoze me zacala stvat horsi stabilita:) Stejne blbe se mi ale jezdi na podhustenem kole, takze se to snazim mit tak akorat. Ja tam chci dat masivnejsi pneu, protoze chci co nejvic chranit rafek. Ale beztak planuji na te dorucene spolu s uni odjezdit alespon jednu sezonu a pak uvidim. Plaste nejsou drahe a neprodavaji je predpokladam jen v parech:)

Anonymní řekl(a)...

Nazdar
mam stejnou jednokolku jako ty ;)
blby je ze uz je docela nesehnatelna a kamarad by ji prave chtel - jestli az koupis tu 29ku tak jestli bys mu ji neprodal - diky moc za odpoved(i negativni).
a vec druha - mame takovou neoficial prazskou skupinu jednokolkaru - sme tam za tim tri a je to takove na pohodu - jestli se nechces nekdy pridat ;)
dik
T.R.

flycross řekl(a)...

Cus, opravdu mas stejnou jednokolku jako ja - slozeninu qu-ax, Nimbus a KH;)? Ja byt tvuj kamos a nemit uplne hluboko do kapsy, tak si koupim Nimbus Muni. Je ovsem pravda, ze to uz je o par tisic vice, nez byvaly Crossky. Ale ta oranzova 24 zase vypada skvele:)
Az si poridim 29er, tak tu 24 urcite prodavat nebudu. Neco se mi s tou 29 stane a jeste za ni budu rad.
Pokud jezdite (tzn. nezdrzujete se za ucelem treninku nejakych triku na jednom miste), tak si s vami rad neco domluvim;)

Anonymní řekl(a)...


(dobre - mam tvoji qu-ax cross 24" pred zmutovanim na nimbus :D )
ted zrovna trenujem sjezd Petřínu :D
dalky zatim moc nejezdime jelikoz kamarad ma 20"ku a to moc nejde.
ale pak nejspis budem.
takze tedka trenujeme skakani a sjíždění terénu - kvuli obrubnikum, schodum a takyvym hruzam(nahoru i dolu). - dystak kdybys mel facebook tak sem hero archeopterix ;)

flycross řekl(a)...

No jo, dvacitkari, to jsou zabijaci vsech dalkovych vyjezdu:-D Tak az PAK budete mit v planu A->B trasu, a budete s sebou potrebovat nekoho dospeleho, aby vam koupil nejakou silnejsi limonadu, muzes dat vedet;)