Samsung G2 Portable 640GB

Aby to tu nebylo jen o těch úžasných a skvělých jednokolkách (a abych měl také o čem psát), přidávám něco o věcičce, kterou jsem před pár dny koupil.

Krabice

Táta potřeboval nějaký disk k ukládání záznamů ze satelitu. Chvíli jsem uvažoval o tomto 3,5“ mackovi od Verbatimu

Verbatim Desktop Hard Drive 1TB

ale nakonec vzal 2,5“ od Samsungu. Verbatim sice lákal za stejnou cenu o třetinu vyšší kapacitou a jistotou, že nebudu muset řešit problém s napájením (Samsung je napájen pouze přes USB a nevím, jestli ho ten satelitní přijímač utáhne), ale kapesní rozměry Samsungu nakonec zvítězily. Obsahem balení je pouze samotný disk (a na něm ještě nějaký SW od Samsungu na zálohování atd.), manuál a 47cm dlouhý kabel. Disk byl od výrobce naformátován na FAT32, což se mi hodilo, protože ten satelitní přijímač NTFS neumí.

Obsah balení

Na obrázcích disk vypadá díky tomu podivnému lesklému hrbolatému povrchu poněkud lacině, ale ve skutečnosti je moc pěkný.

Shora

Na spodní straně má nepatrně vystouplé gumové nožičky, takže po stole neklouže.

Zespodu

Je to jen USB 2.0, takže z něj vytáhnete standardních +- 30 MB/s. Hlavním kladem jsou však (kromě malých rozměrů) minimální vibrace a nulová hlučnost. Disk je tichý jako pěna a pohyb hlaviček uslyšíte, leda když dáte ucho až k disku. Při nečinnosti se disk asi po 10 minutách automaticky uspává. Vše popisované platí bezezbytku i pro můj rok a půl starý Samsung S2 Portable 500GB, který je pro porovnání na přiložených fotkách a se kterým jsem naprosto spokojen.

G2 vs S2 v dodávaném pouzdře
G2 vs S2
Jediné konektory

V jednom z výstupků se skrývá indikační dioda, která bliká, když disk pracuje.

Disk je v klidu, dioda jen svítí

Můj disk jsem na začátku roku 2010 kupoval v Alze za 2039Kč. Tento jsem koupil v Czech Computer za 1471Kč. Jsem zvědav, zdali můj příští externí HDD pro úschovu všemožných dat již bude SSD…

Žádné komentáře: