Reklamace prasklého QU-AX rámu byla uznána jako oprávněná, takže jsem nemusel řešit vybírání a koupi nového. Když mi ale prodejce nabídl možnost jeho výměny za jiný, nebylo co řešit. Jednak jsem už měl pochybnosti o jeho kvalitě a po tom roce a půl jsem vítal změnu (jak v designu, tak v barvě). Volba padla na, v nadpise uvedený, kousek v parádní oranžové barvě. Bohužel se časem ukázalo, že nebude jen tak skladem a musel bych čekat kdovíjak dlouho. I když jsem ho fakt moc chtěl, na další čekání jsem už neměl náladu a spokojil se s tím, který byl jako jediný skladem – chromový. Jak už jsem jednou psal, chrom a podobné lesklé věci absolutně nesnáším:) Ale tady se, pokud už jsem chtěl začít zase konečně jezdit, nedalo nic moc co dělat a ještě jsem se chlácholil tím, že jednokolka je stejně tak divná věc, že odporný pochromovaný rám vlastně jen doplní moji, už tak neobvyklou, pouliční prezentaci:)
Vše bylo domluveno a já netrpělivě čekal na zásilku, protože jsem chtěl o víkendu vyrazit do světa. Nyní malá odbočka k České poště, která měla doručení na starost. Pomocí jejich sledování zásilek jsem sledoval celý postup – ve čtvrtek ráno byla zásilka podána v Brně, ještě ten den večer už byla v Praze. Již v pátek ráno jsem si přečetl, že je doručována. To mě naplnilo optimismem, protože jsem si byl jist, že to za celý den musí stihnout a i kdyby se vykašlali na zazvonění, že jsou tu, tak nechají alespoň lístek ve schránce a já si tam před zavíračkou, když už se to bude na pobočce válet, zajdu balík vyzvednout. Trčel jsem kvůli tomu celý den doma a po pošťácích vidu ani slechu. O to víc mě nasralo, když jsem si večer na stránkách pošty přečetl, že po neúspěšném pokusu o doručení byla zásilka uložena na poště. Jelikož nebyl ani lístek ve schránce, tak to znamenalo, že se vůbec neobtěžovali přijet a prostě si vymysleli mojí nepřítomnost. Já chápu, že mají před Vánocemi fofr, ale ať aspoň nekecají a v systému zadávají pravdivé informace (že tam třeba nějakou možnost „nedoručeno z časových důvodů“ ti, co to tam zadávají, nemají, mě nezajímá). Naštěstí má tato pobočka otevřeno i v sobotu, takže víkend byl zachráněn. BTW Lístek o uložení zásilky na poště se v pondělí konečně objevil ve schránce.
Co napsat k rámu samotnému. Nakonec nevypadá tak strašně, jak jsem si myslel:)
Nimbus Muni 24" Frame Chrome |
Nepříjemnosti, které protáhly složení jednokolky, se objevily dvě. Po sloupnutí různých informačních samolepek po nich samozřejmě zůstaly na rámu takové hnusné zbytky lepidla a šlo to hrozně špatně dolů - už by s tím jejich výrobci mohli něco udělat. Jako horší se ukázalo poškození jednoho šroubu, který fixuje rám k ložiskům středu kola. Jakoby do něj někdo velice nešetrně rval špatný nástroj a lehce zdeformoval hlavu, což stačilo k tomu, že jsem do něj prostě nemohl nacpat imbus a dotáhnout ho. Má nástrojová vybavenost není příliš vysoká, takže už jsem to viděl černě, ale nakonec jsem naštěstí objevil obyčejný šroubovák, který tam akorát pasoval, a bylo hotovo.
Poskládáno jest |
Jelikož se celé reklamační řízení z různých důvodů protáhlo na téměř tři měsíce, nemusel jsem za údajně lepší rám (než ten origoš od QU-AXu) nic doplácet a zdarma jsem obdržel i objímku od Impactu a držák pod sedlo na brzdu.
Navářky na brzdu |
To mi alespoň trochu spravilo náladu po tom nekonečném čekání. Ale kdybych neměl ten problém s kolenem a mohl celou dobu v pohodě jezdit, tak bych to asi nevydržel a v průběhu toho čekání snad objednal samostatně nový rám – přeci jen nejsou zase tak drahé.
Domečky |
Nová objímka je proti té staré mnohem menší, ale svoji funkci plní stejně dobře. Chtěl jsem jí proto, aby trochu rozbíjela tu stříbrnou barvu, která se teď táhle od shora až dolů – sedlovka, rám, kliky. Z jara si ještě asi koupím nastavitelnou KH sedlovku (potřebuji sedlo ještě více zvrátit dozadu, abych seděl na té zadní rozšířené části a nesklouzával na ten úzký střed), která je černá, takže tu stříbrnou ještě trochu potlačím.
Objímky QU-AX vs Impact |
Držák na brzdu pro KH Sedlo |
No a na ten bazmek pod sedlo asi jednou přijde brzda. Jaká, toť otázka. Na novém rámu mám konečně navářky, takže by to neměl být problém - pokud to tam není nějak nakřivo:) Jenže ta jediná nabízená Magura HS33 je nechutně drahá (se vším potřebným skoro 3 litry) a co jsem si tak přečetl na fórech, za tu cenu to není nic, co by léta bez problémů fungovalo. Navíc prý není jednoduchá ani samotná instalace. Nechápu, proč se oficiálně nenabízí alespoň jedna levná alternativa v podobě obyčejné lankové brzdy, něco jako na této fotce.
Tohle ať do litru někdo nabízí |
Problém samozřejmě není koupit brzdu jako takovou, ale jak jí vhodně uchytit na, na Maguru připravené, navářky. Dotyčný si sám vyrobil nějaké nástavce, ale na to já nemám vybavení. Ale právě kvůli té nechuti jít do Magury, se to pokusím nějak vyřešit. V poslední době jsem zaregistroval postupné rozšiřování kotoučových brzd (příští rok by to měl snad začít oficiálně nabízet u svých jednokolek třeba Kris Holm), ale to jaksi není to technicky prosté řešení, po kterém volám, právě naopak.
Poprvé venku |
Na poslední fotce je nad samolepkou s nápisem výrobce vidět průhledná izolepa. Tu jsem tam dal proto, abych zabránil odírání povrchu v těchto místech od chráničů a neměl tam ty odřeniny, jako posledně. Tahle povrchová úprava by tomu asi odolávala lépe (možná úplně), než matný černý lak, který byl na předchozím rámu, ale proč to tam nedat. Vidět to skoro není a až se odrbe, tak jí odstraním a už to nebudu řešit.
Tolik k nové technice a doufám, že rám bude bez problémů alespoň pár let dobře sloužit, byť časem jen na sekundární jednokolce, protože pokud zdravotní obtíže zmizí a současná nejistota ohledně mé unibudoucnosti bude tatam, nová a větší jednokolka to jistí.
Žádné komentáře:
Okomentovat